21 Ağustos 2011 Pazar

Ghotik hikayeler ve ben


               Alman'ların Ghotik hikayelere karşı olan sempatisi,cadıcılık,vampir kurtadam,büyücü ve hayalet ..Çocukken konuşmayı öğrenip arkadaşlar edindiğimde,sohbet konumuz  geçmişteki  korku hikayeleri idi , Almanya'da masal ve çizgi romanları hep bu hikaye konuları işlenmiş kitaplar elimizde olurdu okumayı öğrendiğimde ,ilk okuduğum Bruder Grimm masalları ve cadı masalları kitabıydı.Hadi canım demeyin Alman ilkokul hocamın 2. sınıfta verdiği kitaplardı ,o kitaplar sayesinde okumayı sevmişimdir.
     Bu hikayeleri birde gerçekmiş gibi anlatan afacan  arkadaşlarımın ağzından dinleyince geceleri yorganın altına girip korktuğum ve uyku tutmadığı günleri hatırlayınca çok gülüyorum.7 yaşından bu yana  bu tür hikayelerle büyüyen bir çocuğun hayal dünyası:)
            14 yaşında Türkiye'ye gelip yerleştiğimizde yarım yamalak Türkçe ile konuşulanları anlamak için çok çaba sarf ederdim.O dönemde de Türklerin ghotik hikayelerini öğrenirsin,Şeytan ,cin, yatır, ak sakallı dede,hayalet ve büyü
     Durun ya bunlar hikaye bazılarını duymadım ama duyduklarım saçma hikayeler.Anlatan mahallenin iş güzar sakini bir hanım olunca bende durum ,felç artık düşünemiyorum anlıyorum ama soramıyorum yeterli Türkçe yok.Anneme anlatmak istiyorum
   - Sonrada vazgeçiyorum bir daha teyzenin evine gidip çocukları ile oturmayacağım diye kendi kendime söz veriyorum...Bunların hepsi sıyırmış diyerekten .
     
           Ne meraklı milletiz diyeceğim ama her kültürün kendine ait korku hikayeleri vardır ama biz Türklerin ki inanın hepsine beş basar,Önlerinden gölge geçse ah ben şunu gördüm deme kapasitesi çok insan var. Bunların da yaşça sizden büyük olması ,eh büyüklere saygı erbabında ne derse inanırsınız.....
              Ghotik hikayeler insan hayal gücünde ve kitaplarında .Davet etmezseniz Vampir evinize giremez:P



       Çok sevimli bulduğum çizimler:)
       
       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder